lördag 23 maj 2009

mormor

Jag och L är uppe ur sängen. Vi har hunnit äta frukost, städa undan och bädda. Hon är påklädd och jag ska snart smita in i duschen. Nu väntar vi på min mormor som ska komma på en kopp kaffe och diskutera diverse kreativa projekt. Vi har alltid en massa att prata om, hon och jag.

Jag älskar verkligen min fina mormor, så otroligt mycket. Hon är en varm människa som bryr sig om och älskar sina barn, barnbarn och barnbarnsbarn otroligt mycket. Jag älskar hennes kreativitet! Hon virkar, broderar och syr fina saker som hon gärna ger bort. Hon kommer med ljuvliga dukar (jag hatade att få dem i julklapp när jag var yngre men nu älskar jag dem) och de allra godaste hallonen plockade i hennes trädgård. Hon bakar kakor, pajer och gör världens mest fantastiska jordgubb/rabarber-saft. Hennes ljuva underbara doft av vanilj, kanel och kardemumma är trygghet för mig. Hon ropar hem saker på auktion som hon tror att jag tycker om och bjuder med mig på loppisar, för att hon vet hur mycket jag tycker om det.

Min fina, fina mormor...

Inga kommentarer: