fredag 22 maj 2009

Ett bröllop som närmar sig

Om två veckor gifter vi oss. Det går fort nu och det är en del att prata igenom och diskutera. Vi träffade vår nya präst nere vid stranden igår. Vi satt på en bänk utanför Nilsaboden, blickade ut över havet och gick igenom vigseln. Hon var så romantisk och jag fick känslan av att hon kommer passa oss utmärkt. Det pirrar ordentligt i magen efter igår.Det kändes så verkligt, plötsligt. Jag ska försöka skriva ihop mitt löfte, då vi valt att försöka ge personliga löften till varandra, istället för att följa de som står i prästens bok. Men vi har de förtryckta i reserv, om någon av oss skulle bli alldeles för nervös... Jag längtar något så innerligt nu.

3 kommentarer:

Catti sa...

Så härligt! Får tillbaka alla de där känslorna jag kände innan vårt bröllop. Vilken underbar dag ni kommer få. Jag längtar efter bilder! Snart händer det. :) Snart är ni man och fru!

Johanna by hand sa...

det ska bli kul!!!
love

rebecka sa...

ÅH så romantiskt!!
Jag och Anton var så nervösa så vi vågade inte ge varandra några löften. Vi sa bara efter prästen..

Det ångrar jag lite nu :(