måndag 20 juni 2011

Fina ord...


Idag låg det två brev på köksbordet när jag kom hem. Från två mycket viktiga människor i mitt liv. Det som stod skrivet i breven var ord som varsamt valts ut, formulerats i text och skrivits ned. Svart på vitt. Vackra, ärliga och fina ord som satts samman i meningar, ämnade för just mig. Två olika hjärnor och hjärtan har tömt sig själva och tagit sig tiden att försöka uttrycka känslor och tankar om mig och till mig. Jag blev rörd. Tårarna brände bakom ögolonlocken när jag slöt dem för en kort stund, som för att ta in varje liten bokstav, varje mellanrum. Den där känslan for igenom mig igen. Det fladdrade till i maggropen och jag kände mig lycklig. Vilka fantastiska människor jag har i min omgivning. Människor som är äkta. Jag hoppas att de vet att de betyder oerhört mycket för mig, båda två. På olika vis.
Tänk hur mycket några väl valda ord på en bit papper kan göra...

Inga kommentarer: