fredag 15 maj 2009

Ikväll är det bara jag och min längtan

Här sitter jag med senaste numret av Allt i hemmet och Lantliv i knäet. Bläddrar och samlar på mig idéer och inspiration. Längtar och drömmer mig bort, som vanligt. Vår trea utan balkong känns hopplös då jag sitter förtrollad och djupt försjunken i alla fantastiska svenska och danska hem...
Jag har ett glas välsmakande rött att läppja på och stadens alla ljud bildar ett fantastiskt musikstycke åt mig, i bakgrunden. Suger åt mig av det allra sista kvällsljuset som letar sig in genom sovrumsfönstret. Det har varit en härlig kväll, med väl spenderad tid i svärmors koloni. Grillat och goda tillbehör under äppelträdet med utsikt över den prunkande rabatten och det vackra lilla trädgårdslandet. Det är rofyllt där, så underbart tyst och lungt. Man kan inte tro att man befinner sig inne i stan då man sitter där och lyssnar till insekternas surrande... Det är fullkomligt ljuvligt! Som jag längtar efter en egen trädgård.

Inga kommentarer: