onsdag 27 maj 2009

Blablablabla

En onsdagskväll i soffan. Datorn i knät och kaffet i min favoritmugg. Ser tvättkassarna som överfulla står på golvet. Jag har inte hunnit tvätta. Tvättstugan bokad hela dagen, som vanligt. Satte upp en tid imorgon, klockan sju. Bläddrar i fotoalbum, drömmer om New York och Sex and the City-inspirerade kvällar med cosmopolitans och höga klackar. Spånar på löftet till Michael, som snart ska avges. Vill säga något från hjärtat, något personligt och något som jag verkligen menar. Jag vill att det ska klinga vackert och jag vill att det ska beröra honom. Det är svårt. Jag har verkligen ett ofantligt Sex and the City-sug ikväll men ingen film att slänga i Ps3:t. Perfekt Mors Dag-present? Slösurfar på Bröllopstorget i jakt på tips. Trots att det är en ganska tråkig sida sitter jag djupt försjunken i missöden, fantastiska möhippor och förslag på vackra dukningar. Njuter lite av ensamheten ändå...

Inga kommentarer: