fredag 15 augusti 2008

1990 & 2009

Åh. Idag släpptes nya IKEA-katalogen. Jag kan inte hjälpa det, (det känns kanske förutsägbart och svensson-tråkigt för många) men jag tycker om IKEA. Trots att det ibland har en tendens att bli väldigt mycket IKEA-överdos i Sverige. Men, snygga prylar till trevliga priser - Vem slår det? Tjuvkikade lite i den amerikanska varianten av katalogen för någon vecka sedan. Ser framemot att höra den då den dimper ned genom brevinkastet i nästa vecka. Jag tippar att det blir på tisdag.

Jag fick min fina, vita spegel till badrummet igår. Det blev ruskigt bra. I alla fall så bra det kan bli när man har rosa/orange/lila (ja, det är lika fult som det låter) våtrumstapet på väggarna. Jag förstår inte varför man överhuvudtaget väljer en sådan färgkombination - och till brunt golv dessutom! Usch och fy. Det hade varit så mycket bättre med en enfärgad vit, beige eller grå tapet. Men man var kanske inte så smart under början av 90-talet? Eller hade man noll känsla för vad som är stilrent och hållbart. (Hyresrätt, hallå!!)

Inga kommentarer: