tisdag 19 augusti 2008

Åka buss

Det är tisdag. Det är liksom bara att konstatera. Det är tisdag men känns snarare som en lördag. Dagarna flyter in i varandra och allting blir lite konstigt när man är mammaledig.

Jag och M tog bussen ut till Vä. Jag hade nästan glömt bort hur krångligt det är att åka stadsbuss. Trångt, hoppigt, illaluktande. Människor som är lite påträngande, för närgångna. Petar näsan. Hostar högt. Kör nästan ned hela huvudet i vangen, för att se vem som ligger där i. Många stopp och färden tar mer än dubbelt så lång tid.

Men det är kul att göra spontana saker då och då. Som att hoppa på stadsbussen när man kunde kört, bara för att man har tråkigt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag haaaatar att åka buss..
Hoppas att det inte kommer suga lika mycke att åka tåg varje dag.
Jag är uuuttråkad!
PUSSSSS! SNOFFE

Johanna by hand sa...

Heeeej, fin bild du har som sån stor bild :) usch i morse på bussen till skolan va den som vanligt full, blää, men tur att jag hoppar på tidigt, vill du hjälpa mig att ändra min sån framtidsbild till en mer höstig? typ jag vill ha flugsvampar fast samma text som är kvar, eller? eller höstlöv och svamp?? kollade på google, sökte på fly mushrooms hihi puss