onsdag 20 augusti 2008

Hemmablind?

Dagen bjuder på en maffig promenad. Jag är lite lat men känner hur det drar i mig, jag måste verkligen röra på mig. Det blir nog bara nyttig. Kanske kan kila inom lite roliga affärer...
Det är synd att vår lilla stad är så tråkig. Jag kan inte förstå överhuvudtaget hur den kan kallas Handelsstaden. Vi har ju inte ens alla de vanliga butikerna. De som finns överallt förutom här. Vart är alla mysiga affärer?Vart är alla vackra skyltfönster? Var är charmen? Stämningen? Kanske är jag bara hemmablind. Jag älskar att ströva omkring där det ligger massor med jobb bakom karamelliga, inbjudanden skyltfönster. Att fönstershoppa kan räcka gott och väl, ibland. Det handlar bara om att framkalla den rätta känslan. Att tillfredsställa det där behovet.


Nåväl, jag har massor att göra här hemma. Jag måste faktiskt se till och städa lite. Har lite att pyssla och fixa med. Har en och annan tavla att måla. Ja, jag ska nog få dagen att gå... Längtar lite tills imorgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken frisyr tror du skulle vara finast? :D

Jag var på föräldragruppen en gång då Moa var 2 månader. Det var inte så kul då för hon var så liten och så men nu blir det nog kul när hon faktiskt förstår att det är kul med andra bebisar :D