onsdag 2 november 2011

Jag och min hjärna

Det är som om hjärnan skriker "STOPP!" och vecklar ihop sig till en liten, skrynklig hög någonstans inuti mitt huvud.
Som om det är fullt och inte får plats mer - den orkar inte ta in mer, orkar inte ta emot när jag proppar in mer information. Det är som när man försöker stänga en garderob som är alldeles sprängfull med kläder; man får hålla emot med en hand så att det inte trillar ut någonting och stänga så snabbt man kan! Smack! En tröja klämdes och dörren går upp, sakta. Öppnas sedan med full kraft när klädklumpen ramlar ut och fyller golvet. Irritationen ligger tung i rummet.
Jag lockas av allt annat än mina anteckningar. Jag lockas av helt fel saker. Jag måste få min hjärna att  expandera, om än motvilligt, så att den rymmer mer - dubbelt så mycket vore bra. Kan du fixa det  åt mig, Hjärnan? Dubbelt så stor, tack! Och en aning snabbare, effektivare  - Ja men, Du vet. Tack, kompis.



Man blir sådan av att få jobbiga tentafrågor, vet ni!

Inga kommentarer: