torsdag 18 augusti 2011

Som det är nu

 Livet är fantastiskt. Meningsfullt och innehållsrikt. Fyllt av utmaningar och prövningar, varje dag.

Tänk att jag är så rik på kärlek! En fin liten son som stapplande tar sig fram och utforskar livet - lever det till fullo och kastar sig ut. Orädd. Nyfiken. En ljuvlig, klok och otroligt viljestark dotter som tränar på att bli självständig; som kämpar med sig själv och som kommer bli en trygg, klok och stark människa när hon övat färdigt och trevande provat vart gränserna går... Jag är övertygad om att hon är en väldigt klok och en mycket gammal själ instängd i en liten, alldeles ny kropp. Hon vill så mycket att känslorna inte får plats och jag känner så väl igen mig själv i henne.
Livet är fantastiskt trots att det är en tuff tid.
Jag är lycklig trots att vardagen inte alltid är skimrande och fin; trots att vi får pussla och lappa ihop för att få dagarna att fungera och tiden att räcka till... Jag vet vad jag vill och jag är på god väg att nå dit.

Inga kommentarer: