torsdag 11 september 2008

Full fart och ett sålt konstverk

Vilken dag, det har varit! Full fart och ingen ro alls! Det är härligt, precis som jag vill ha det -nästan hela tiden. Det är då jag mår som bäst. Om lugnet faller på och blir alldeles för påtagligt kommer rastlösheten krypande...

Jag både fikade och åt lunch tillsammans med min kära mor på stan idag. Torsdagar är vår dag - det har varit så länge men särskilt nu sedan L föddes. Jag tycker om det, att umgås med min mamma. Hon är mer än bara en mamma; hon är faktiskt min bästa vän. Den som ställer upp när det gäller precis allt och den jag vänder mig till när det gäller viktiga beslut. Därför är torsdagarna av stor vikt för mig. Jag tycker det är mysigt att springa in och ut ur affärer, sitta ned en stund och avnjuta en stor kopp kaffe, titta på människor och diskutera små, obetydliga ting eller stora, livsviktiga... Jag älskar hennes stress även om jag ibland önskar att hon hade ro att bara vara. Men det är sådan min mamma är. Fartfylld, mitt i livet.
Min pappa är likadan. Med honom kan jag också springa på stadens gator , diskutera inredning, diverse projekt och konst. Kan man önska sig bättre föräldrar? De är bra, fast på olika vis. Båda två har såklart sina sämre sidor men det är det bra som väger tyngst!

Nu ikväll kom Sandy förbi för att hämta tavlan jag målat. Hon hade beställt ett barnmotiv till en ett-årig flicka. Det kändes bra att överlämna den och hon verkade nöjd.
Jag är på gott målar-humör just nu! Det blir nog några tavlor till, i helgen.

Inga kommentarer: