lördag 20 augusti 2011

Lördagsmorgon & familjen är hel

Det var längesen jag kände mig så avslappnad en lördagsmorgon. Barnen vaknade vid sju men vi var pigga och låg kvar en stund i sängen, kramades och viskade lite kärleksförklaringar till varandra innan vi gick upp. Eller ner, rättare sagt. Familjen är hel - vi är alla samlade och barnen tillfreds. Harmoniska. Vinden sliter tag i träden utanför fönstren och kylan känns uppfriskande. Man kan inte bli annat än glad när hösten försiktigt ger sig tillkänna. De första höstmånaderna är härliga, tycker jag. Det är som att genomgå en renässans. Jag blickar mot nya mål, låter verkligheten bli riktigt närvarande och rannsakar mig själv. De svenska äpplena är som allra bäst just nu, dessutom. Friska, krispiga och sådär härligt sötsyrliga. Jag älskar att ha dagar som denna; att sitta uppkrupen i Den Blå Fåtöljen med en riktigt bra bok, en skål skivade höstäpplen och bra musik i bakgrunden... Dagen ligger framför oss och mitt hjärta är helt. Välkommen lördag!

Inga kommentarer: