lördag 13 augusti 2011

Loppis utan fynd

Liva är redo för loppis!
Loppisen i Fjälkinge som jag och Liva åkte på idag hade inte mycket att erbjuda - det som var något att ha gick förstås åt innan jag hann blinka men jag fick åtminstone med mig några gamla barnböcker hem. (Och det kan man inte få för många av, enligt min mening!) Dessutom fick vi supergod latte och kaka hos min kära vän Becca efteråt.

Jag som lagt allt mitt hopp åt att hitta de sista stora pusselbitarna till vårt hem på loppmarknaderna häromkring, i sommar, börjar sakta men säkert ge upp. Det blir till att blocket-knarka och hålla tummarna att mina efterlängtade skatter inte råkar finnas för långt bort för att jag ska tycka det är värt att sätta mig i bilen och hämta dem... Jag har nämligen bestämt mig för att inte nöja mig med någonting som är nästan-rätt för det har jag gjort så många gånger förut - jag ska ha is i magen och vänta, vänta, vänta...

1 kommentar:

Emla sa...

Var på Kiaby loppis igår och det var precis samma sak där. Folk trängdes och puttades som galningar! Jag som hade hoppats på att fynda gamla kakburkar. Fick med mig en fin brödkorg hem i alla fall :) Tyvärr har folk rätt bra koll på vad som är värdefullt numera... Hoppas att du finner vad du söker!