tisdag 9 augusti 2011

ettårsvaccin.

Lillebror fick två sprutor idag - en i varje ben. 
Min fina son. Jag ser hur du lider. Ditt huvud vilar tungt mot mitt bröst och du suckar, känner dig trygg hos mig. Febern gör dig varm, skakig. Dina ögon är glansiga och du ler trött. Djupa andetag i takt till mitt hjärta som slår där innanför bröstkorgen. Jag smeker dig över håret och kysser din panna. Du har gråtit, hjärtskärande, ynkligt. Det är inte alls likt dig och jag har haft den där oron i magen som man inte kan undvika att känna när man har ett barn som inte mår bra. Dina ben är svullna och du vill inte stå - säger "upp" och sträcker armarna mot mig så fort jag sätter ned dig på golvet. Min vackra, stora lilla pojke. Jag bär gärna runt på dig och pussar dig ömt, viskar ärliga ord i dina små öron och tröstar, vyssjar, älskar, älskar, älskar dig - alltid. Jag håller dig hårt och jag vet att du känner kärleken som svämmar över inuti mig för dina blickar är lika ömma, din hand som letar efter min kind... Det säger så mycket mer än ord någonsin kan berätta.

1 kommentar:

Sofia sa...

du har en sån himla fin blogg!