onsdag 9 mars 2011

Vårvind

Jag vågar påstå att en liten, liten blyg vårvind letade sig in mellan de färgglada husen och smekte tag i mitt nyfärgade hår i eftermiddags. Den var kylig men på något vis ändå ljum och mjuk. Solen fick oss att öppna fönstren i hopp om att en gnutta solljus skulle leta sig in i lägenheten och värma oss något. Luften som fyllde vårt hem var frisk. M vårstädade balkongen; rensade, tömde krukor vi inte hunnit tömma på jord och växter innan snön kom i början av vintern, sopade... Det blev fint och hela jag började med pirr i magen drömma om att plantera de allra första vårblommorna. Ilon har hostat hela natten, snorat och varit hängig och fick därför stanna hemma från babysimmet idag. M tog med sig lillebror i vagnen för att hämta Liva på dagis medan jag tog en tur upp på stan med mig själv som enda sällskap. Ny klänning är numera inhandlad tills på fredag då det vankas fest för Herr & Fru M. Bäst att damma av de höga klackarna och leta fram finsminket ur badrumsskåpets innersta vrår och hemliga skrymslen.. Eftermiddagen ägnades åt att laga mat och sedan avnjuta den tillsammans med vår kära vän Alexander.

with love/iPad

2 kommentarer:

Hanna Hofflander sa...

Såg att du hittat till min blogg =)
Är väldigt dålig på o lämna avtryck, men följer din blogg regelbundet.
Gillar den!
Hoppas allt är bra med dig o din familj =)

Catti sa...

Ja det har verkligen varit vårväder de senaste veckorna. Dock hörde jag att det blev snöigt neråt landet igår. Även vi fick lite snö igen, precis när merparten smält bort. Men det är ju så nu under vårvintern. Snön kommer och far, kommer och far. :)