måndag 7 mars 2011

Jag behöver vår

Vi har haft några bråkiga nätter nu. En vecka med knappt någon sömn alls. Lillebror är ledsen. Storasyster är ledsen. De turas om och när det inte är den ena så är det förstås den andra. Tvättberget växer. Livas rum är ett enda organiserat kaos. Utsorterade barnkläder som ska vidare till loppis smyckar köket. I papperskassar står de längs med ena väggen. Två vagnar fyller hallen eftersom våra gamla uttjänta köksstolar tagit deras plats i förrådet. Mitt skåp saknar dörrar eftersom de är på lagning. Projekt som bara halvfärdiga stirrar hånfullt på mig. Flinar elakt. Jag är trött, trött, trött... Att solen skänkt lite livgivande strålar i helgen har varit min räddning. Snart börjar verkligheten. En smygstart då jag ska börja jobba lite på helgerna. Hur ska jag orka det? Ge mig vår, sommar, sol och värme...




with love/iPad

2 kommentarer:

E sa...

Det har varit så vinter länge nu att jag inte heller orkar mer. Vill också ha vår med sol, men framför allt sommar och varma dagar och nätter!

Anonym sa...

Tilda, kämpa på - det kommer en tid när barnen sover om natten, jag lovar!! jag har nämligen också haft minst ett barn som var vaken hela natten tills hon var ca 9 mån. Sen sov hon natt men vaknade sisådär vi 5 snåret....och det var inte din syster;) Puss min älskling/mamma