onsdag 2 februari 2011

Vardagsbestyr

Dagen har gått åt och nattens svärta gör intrång i kvällens mjuka dunkelhet.
Jag har tittat på klockan tre gånger idag och alla gångerna har jag suckat över att tiden rusat fram utan att jag riktigt hängt med. Dagarna tycks ha en tendens till att just rinna mig ur händerna och jag känner mig ineffektiv. Jag vill mycket men gör alldeles för lite. Varför är det så svårt att göra? Handla? Agera?
Nåväl, Jag och min fina man har light-renoverat syskonvagnen. Alltid något. En sak mindre på vår "att göra"-lista.
Vi har tvingats samarbeta (brukar inte gå bra. Jag är för ivrig och han för noggrann) och har lyckats fräscha upp den ordentligt; tvättat av chassit och varukorgen, bytt lillebrors liggkorg mot sittdelen för att nämna något. Kvar är att byta ett däck samt köpa/sy en sittdyna och klä om den vi har. Vilket team Herr & Fru M utgjorde idag, minsann! Jag har dessutom bäddat rent på sängarna och insåg att vi har stor brist på underlakan. Särskilt till spjälsäng... M lagade majsplättar som var tokgoda och vi åt alldeles för sent. En vanlig onsdag alltså. En onsdag full av måsten, vardagsbestyr och som alltid för lite tid. Imorgon ska jag sy ett nytt rektangulärt kuddfodral i det här fina björktyget. Kommer bli urtjusigt i soffan. Älskar färgskalan!

Inga kommentarer: