torsdag 13 januari 2011

Ur vardagen

M lämnade L på dagis idag och kom tillbaka med varsin latte och en god bulle åt oss. Vi åt frukost ihop innan han var tvungen att rusa iväg till jobbet. Jag tycker det är så härligt att att ta tillvara på de små stunderna i vår stressiga vardag som innebär lite lugn, harmoni och en gnutta guldkant! Vi satt under tystnad vid frukostbordet och njöt nog båda två av att föra en konversation utan ord. Ilon sov och morgonen var vår!

Mormor & Ilon
Efter en Chevresallad med mamma på stan gick jag för att hämta L på dagis. Hon hade hittat vantarna som hon blev av med runt Lucia och som dagispersonalen frenetiskt letat efter, efterlyst på tavlan och jagat utan resultat. De låg stelfrusna ute på gården under en stor lekbil i trä. Hon sken som en sol med vantarna i högsta hugg. En stor lättnad tyckte jag som slapp lägga ytterligare ett par hundralappar på nya vantar - De försvunna vantarna var nämligen bara en vecka gamla vid försvinnandet...

  

Jag tycker om torsdagar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härliga torsdagar som jag fått förmånen att tillbringa tillsammans med min underbara dotter och mina fantasktiskt fina barnbarn som jag älskar mest av allt!! Puss på dig Tilda/mamsen