lördag 8 januari 2011

Citerat

Jag skulle tömma blöjhinken i morse och Liva kom in på toaletten för att se vad jag pysslade med. (Hon håller koll på vad jag gör hela tiden, just nu)

Hon sa: Mamma, vad är det som luktar?
Jag: Det är ju Ilons blöjor.
Liva: I Soptunnan, eller?
Jag: Ja.
Liva: Fy! Urk! Vilken äcklig soptunna! Blä! Vi skulle ha en rosa soptunna istället, Mamma!

Jag kunde knappt hålla mig för skratt. Det är säkert så att en rosa soptunna luktar mindre illa, tror ni inte? Rosa har redan blivit en "tjejig" och "fin" färg, trots att jag aldrig gjort skillnad på färger. Färger är färger och det finns inga flick eller pojkfärger i den här familjen. Ändå föredrar hon rosa... Vad beror det på? Filmer, böcker och annan yttre påverkan?

2 kommentarer:

Johanna sa...

Vallåsen var faktiskt mycket bättre. Blev positivt överraskad.
Det fanns tre riktiga pister med olika svårighetsgrader. Kanon :)

Catti sa...

Kan nog vara mycket från dagis eller så som gör att hon gillar rosa? :) Sött sagt var det iallafall. :D