söndag 9 maj 2010

Bebistankar

Det är visst lite att ordna med, när man ska få en bebis! Det hade jag nästan glömt. (Babyskydd till bilen, liggdel till vagnen och sådana saker måste ju införskaffas, eller hur?) Tänkte att det kanske är dags att börja kika lite - har inte köpt en endaste pryl till vår lilla augustibebis ännu. Lite har vi kvar sedan Liva var bebis, men mycket bytte vi bort eller sålde - dumt, så där i efterhand, men inget att göra åt. Och det är ju faktiskt ganska kul att kika på bebissaker igen! Det känns fortfarande så himla overkligt att vi ska få ett barn till. När kommer känslan av att det är på riktigt? När man sitter med värkar i bilen på väg in till förlossningen? Imorgon ska vi till barnmorskan. Det är 12 veckor sedan vi var där första gången. Jag längtar verkligen efter att få höra hjärtat slå...

2 kommentarer:

Catti sa...

Lycka till hos barnmorskan! :)

rebecka sa...

Jag tycker nu att i v.34 känns det fortfarande helt overkligt :D
Tror inte jag kommer fatta det förens jag är på väg till förlossningen. haha

Nu är vi klara med alla förberedelser iaf, känns skönt. Ska packa BBväskan i v.35 tänkte jag.