måndag 22 mars 2010

Sådan var helgen som gick

Dagen är grå; luften har varit kylig, lite fuktig. Jag har haft en händelserik helg där saker och ting har avlöst varandra. Jag spenderade en dag i Malmö tillsammans med en kär vän. Timmarna sprang fort förbi, vi njöt av ensamtid och mysiga fikastunder. Vi tog god tid på oss och hon visade mig små guldgruvor dit jag alldeles säkert aldrig hittat på egen hand. På kvällen var jag bjuden på fest i en etta på Söder. Sofie hade tänt ljus i hela lägenheten och vi lyssnade på gamla godingar medan alla utom jag drack alkoholhaltiga drycker tills de var lagom vingliga för partypjucksen. Graviditeten gjorde sig dock påmind och jag var helt slut i både huvud och kropp redan klockan tio. Jag hade en idé om att jag skulle följa med ut på krogen men fick snällt traska hemåt med min putmage innanför klänningen, iklädd högklackade kor. Jag somnade utslagen i sängen bredvid världens snyggaste man så fort jag lagt huvudet på kudden. Jobbet ringde dessutom i fredags och var i desperat behov av min hjälp under söndagen. Att tjäna lite extra pengar är aldrig någonsin fel när man är en fattig student men jag har nog aldrig längtat så mycket efter min dotter som jag gjort denna helgen. Älskade lilla fina unge! Imorgon ska jag bara njuta av tid tillsammans med min fina familj.

Inga kommentarer: