lördag 27 mars 2010

Jag målar till regnet

Himlen har öppnat sig och det mjuka regnvattnet som strilar längs med fönsterna påminner mig om tårar. Kanske är det vintern som sörjer över att våren tar vid? Jag låter akvarellfärgerna flyta ut över pappersarket och arbetar varsamt med penseln. En tanke på sommaren och jag väljer färgen röd. En tanke på barfota fötter i gräset och jag väljer färgen grön. Jag sluter ögonen och lyssnar; smattrandet mot rutan som så harmoniskt och fridfullt får mig på skaparhumör - tvingar mig att fylla ark efter ark med färger och tusch. Inuti min mage rör sig någon, precis som om mina känslor smittar av sig. En trött liten flicka vilar i sin säng och drar högt efter andan i sömnen. Jag sitter tyst och känner lyckan sprida sig från maggropen och ut i varenda liten del av min kropp, det kittlar lite och jag ler för mig själv.

3 kommentarer:

Therese. sa...

Va vackert, både skrivit och målat! :) Känner du rörelserna nu? :)

unique sa...

Så fint skrivet!!

rebecka sa...

vad smörjer du in din mage med?
Jag har smörjt med LDB, bodybutter, barnolja och handeskapsolja. Tycker bodybuttern från bodyshop är bäst :D

Havandeskapsoljan från Weleda som är till för att motverka bristningar är sämst. Känns som den torkar ut magen helt och det börjar klia.

Ja, jätte billigt för sån väggdekor. 100 kr på tradera! Finns en massa olika och även fina texter :) Ska köpa nån fin text sen därifrån och ha ovanför spjälsängen.

Har beställt väggdekor till Moa med, luftbalonger och flygplan :D