tisdag 16 februari 2010

Sommartankar

Jag tänker sommartankar just nu. Befinner mig på balkongen, sittandes i en vacker möbel med utsikt över kanalen. Solens ljuva värme kittlar mina bara bruna ben och mina nymålade tånaglar glänser, förskönar betongen med sin pastelliga nyans. Det doftar gott från blommor, krispigt gröna örter och den hemmagjorda rabarbersaften som står i en tillbringare på bordet intill mig. En hög med tidningar ligger på golvet. Färgglada, glansiga omslag som inspirerar, ger idéer och verkar som tidsfördriv. Musik som vaggar mig, fåglar som lyckligt sjunger ut sina innersta tankar så att alla kan ta del utav dem. Stadens röst på sommaren är unik. Ett sorl av människor, klackar mot asfalten, kjoltyg som fladdrar då någon far förbi på cykel nedanför. Min dotter som skrattar medan hon njuter av solmogna jordgubbar som hon låter smälta på tungan. De färgar av sig på hennes fingrar och jag vet att fläckarna på kläderna kommer bli tuffa att få bort. Mina nyinköpta sandaler står vid tröskeln. Jag sitter där och väntar på det som komma skall. Njuter av att få känna mig lycklig och spänd inför framtiden.

3 kommentarer:

Vera sa...

Tycker mig känna solen trots en tung himmel. :)
Tack för detta mysiga varma inlägg.
Sköt om dig min vän!
KRAM!

maybe*mej sa...

ooooo vad jag också längtar till sommaren nu.
och det som ligger så mkt snö ute... typiskt.

Lisa sa...

åååh, om det ändå vore sommar!