måndag 28 december 2009

No time for fun

Min första jobbdag är avklarad. En lika lång, utdragen dag väntar imorgon. Jag har inte tid till någonting känns det som. Hinner varken skapa eller blogga. Jag vill måla. Kreativiteten fyller mig men jag men jag hinner inte ta tag i det. Har inte ro att ställa mig framför staffliet och låta mitt inre tömmas, i takt med mina penseldrag överföras till duken. Letar efter möbler på blocket men hittar inte mycket. Det som finns är inte vad jag vill ha och råkar jag mot förmodan hitta något jag tycker om kostar det alldeles för mycket för att vara andra hand. Jag har möbler som ska betsas och få nya handtag, ett vitrinskåp som ska bytas ut, ett sovrum att piffa då det är kritvitt överallt och saknar personlighet, hyllor att sätta upp... När ska jag hinna göra sådant som jag tycker är roligt? Hur tusan hinner alla med sina makeovers och inredningspyssel?

Inga kommentarer: