torsdag 5 februari 2009

Saft på mormors vis

Alla bröllopstidningar jag fått och införskaffat den senaste tiden, Bröllopsmässan vi var på i Malmö och att mycket av det jag beställt anlänt i dagarna inspirerar mig så otroligt mycket - Det är ruskigt roligt att planera alla små detaljer just nu!
Ett tag kändes det som att det inte fanns så mycket jag kunde göra (och som att det var evigheter till den 6 Juni) men nu börjar det närma sig sakta men säkert och vi vill såklart att allting ska bli så bra som möjligt.

Vi har funderat lite på att verkligen följa våra tankar kring gammaldags romantik och svenska sommarkänslor fullt ut och servera saft till de som inte dricker kaffe - På mormors vis! Vad sägs om hemmagjord rabarbersaft tappad på gammeldags saftflaskor, dekorerade med vackra papper, ettiketer och band? Det blir nog en mysig detalj, tror ni inte? Vi tror det, nämnligen!
Min mormor har letat bland sina gömmor och hon bidrar med ett par riktiga gamla skatter! Räcker inte de hon hittat tänkte jag faktiskt ta en tur till IKEA då deras Slom är precis som vi tänkt oss. Dessutom är priset precis rätt.

Bilder: Recept.nu - Leila Lindholm

8 kommentarer:

Therese. sa...

Jag såg det där avsnittet, de såg oemotståndligt gott ut med den där saften! :) det blir nog en kalasfin detalj!

Jag håller på med teorin till körkortet och ska börja med körningen såfort det har blivit vår på riktigt, vill inte köra i slask och sånt.
Jag fick sommarjobb på ett äldreboende i bromölla :)

Lärare låter kul, några särskilda ämnen?
Jag vill plugga till socionom eller barnpsykolog, men jag vet inte, jag velar hela tiden. Jag vet inte ens om jag vill jobba som florist, trots att jag saknar det som attans..

Anonym sa...

det blir nog jättefint. o charmigt!

Anonym sa...

Jag är helt säker på att det kommer bli superb...tycker absolut att ni ska köra den grejen...kommer att bli supermysigt...ses imorrn...kram

Anonym sa...

ahh vad underbart att få planera bröllop, det är verkligen något jag ser fram emot i framtiden :)
Japps helt rätt pris, 40 kr för massor av figurer det kan man inte motstå ju och vera älskar dem och vet vad alla är för några nu med ;)
hoppas ni får en trevlig helg, kram

Gårdsromantik sa...

Vilken härlig idé - tänkte direkt på Slom - de passar perfekt.

Så spännande att få följa dina bröloppsplaneringar.

Kram Maud

Anonym sa...

ja man ska vara glad att man har ett jobb. Så många som blir utan jobb nu..

Glad ska man också vara att man slipper jobba 8 timmar per dag.
Så man kan vara med familjen mkt :)

A home far away sa...

Det låter som en helt underbar idé!
Ert bröllop låter verkligen som en dröm:

jag flyttade till Singapore för min mans jobb ville öppna kontor i Asien och vi ville flytta:-

Kram Gunilla i Singapore

Fröken Fräken sa...

Farmor min gjorde helt supergod rabarbersaft. Låter som en härlig detalj!!