lördag 26 december 2009

En annan dag

Jag klickade nyss hem ett nytt objektiv till kameran. Det gick fort som attan - hade inte en aning om att det var enkelt att bara klicka hem saker man vill ha. Mitt nuvarande objektiv har gett upp och jag antar att jag måste lämna det till reparation. Lillan somnade i bilen hem från farfar, trött efter lek, bus och mysig fika. Det doftar ruccola, chevre och färsk ananas i hela köket. Vi gör egen pizza och ska bara njuta ikväll. Jag slängde bort advenstljusstaken med nedbrunna ljus och grankvistar utan barr till förmån för min fina julklapp från Svenskt Tenn som får pryda köksbordet istället. Ikväll ska jag bara slå mig ned i soffan med min fina man, vår kära vän David och sedan invänta en ljuvlig sista ledig söndag innan jobbet drar igång på måndag och så småningom även skolan den 15 januari.

Inga kommentarer: