måndag 29 december 2008

Choklad för bättre hälsa!

Vaknade med ett ryck och insåg att M försovit sig två timmar. Två timmar! Stackarn fick stressa iväg och för mig och L var det inte ens lönt att försöka somna om. Det blev en relativt lugn dag igår, det förtjänade vi, jag och min dotter. Vi blev bjudna på en storslagen eftermiddagsfika hemma hos svärmor/farmor. Hon hade då verkligen legat i! Bordet var stämningsfullt dukat och ljusens lågor brann i eftermiddagsdunklet. Leila-kakor, mozartkulor och annat julgodis, spännande chilitryffel och hallon med vispgrädde och punschparfait, bjöds det på - bland mycket annat. Det var mysigt att komma ifrån förkylningen en liten stund.
Och vet ni vad? Idag känns det mycket bättre! Jag visste väl att choklad är bra för hälsan...
(Jag hade gärna visat en bild på hela frestelsekalaset, men jag glömde tyvärr kameran hemma)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja håller me dej, Tilda! Choklad e mkt bra för hälsan!! :) Ja mår bättre nu, sen ja fått ett par bitar i mej... ;) KRAM J