tisdag 21 oktober 2008

I detta nu

Min hjärna är lite dimmig just nu. Gnuggar febrilt ögonen i ett försök att se klart. Hör hur min lilla prinsessa andas tungt i en sömn långt, långt borta. Ler lite för mig själv.
Jobbar just nu med två stora tavlor (beställningar) och försöker hjälpa min syster med läxorna på en och samma gång. Telefonen ringer ständigt med nya frågor från hennes sida. Jag gör vad jag kan för att hjälpa henne ur det trassel som tusentals glosor och fallbeskrivningar kan skapa i en sjuttonårings trötta huvud.

Kände bara för en liten bloggpaus på fem minuter medan färgen torkar...

2 kommentarer:

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Låter som att du har full rulle på livet :) kan ju vara kul ibland i lagom dos! Håller helt med dig ang. lådor till barnböcker, de ska vara tillgängliga för deras små händer att välja bland, titta på alla fina bilder, fantisera sig iväg i prinsessornas världar! Det var ju så härligt att vara barn, ingenting var omöjligt och varje dag var ett nytt äventyr:)

Anonym sa...

Vårda ditt språk kvinnna! Gå in på msn dåååååå!! Jag hittade en ganska rolig sida: Kolla på www.barnlycka.se och gå in på väggdekorer och sen "Cold Coffe" och "Wallies". pusssssy