tisdag 21 oktober 2008

Det var en gång...

Något jag verkligen önskar mig åt min dotter är en fin trälåda (typ den på bilden) där hon kan förvara alla sina sagor och böcker lättillgängligt. Att bara kunna stoppa ned handen och välja vilket äventyr man skall ge sig ut på utan att behöva hämta mamma eller pappa. Böcker ska inte stå i en hylla i ett barnrum. De ska vara bland barnen. De ska vara en del i deras liv och inga sagor är för fina och ömtåliga för att läsas.
Jag vill ge henne en låda full utav storslagna, sagolika världar dit ingen utan fantasi kan nå. Där världen bara är hennes för en stund, där hon kan bli precis vad hon vill; en pojke på en flygande matta, en polis, en prinsessa i ett förtrollat land.
Att bläddra bland böckerna, välja äventyret alldeles själv - det är ju så fantastiskt för ett barn
Jag önskar mig en låda där hon kan samla alla fantastiska upplevelser som sagorna bär med sig. Prinsar och prinsessor, skatter och gamla hus, konstiga figurer och söta djur. Vad hon än önskar, vart hon än vill komma, vem hon än vill träffa - Allting blir möjligt i sagornas värld.

Just den här lådan kommer från My First Room och kostar 1.235:-

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh du har så rätt! :) Denna lådan var jättefin ju. Du får önska dig i julklapp. :)

Therese. sa...

Jag har faktiskt en hel del sagor som är för omtåliga för att läsas! Bland annat en sagobok från disney som kom ut 1933 (om jag inte minns helt fel.. ), omslaget är slitet och sidorna gulnade, den är lite kantstött och lite smutsig. Den bevarar jag på hemligt ställe. Men caspian ska få ta del av den när han är lite äldre :)

Anonym sa...

Oj vilken dyr låda! De borde ju inte vara så svåra att göra själv.
Köpa en trälåda och måla med fina färger? :)

När Moa får ett eget rum vill jag ha en myshörna i hennes rum, med massa kuddar, sänghimmel och böcker. Astrid lindgrens böcker och sagoböcker.

Älskar Astrid Lindgren!