söndag 12 oktober 2008

Godmorgon!

Vi kom hem ganska sent igår, tror vi var hemma lite efter ett. Det var en jättetrevlig kväll hemma hos Fam Nilsson/Persson, i deras nybyggda fina hus. Vi åt gott, spelade sällskapsspel och hade verkligen supertrevligt!

Idag är det en ny dag och M jobbar bara en timme till, sen har jag och L honom helt och hållet för oss själva. Jag vet inte alls vad vi ska ta oss för idag. Det är så med söndagar. De är ganska innehållslösa. Ibland är det ruskigt skönt men ibland blir jag så förskräckligt rastlös, det kryper i hela kroppen och jag bara måste göra någonting! Vad som helst!

(Foto: Johanna)

Det blåser friskt utanför fönstret och tankarna går till mamma som lever i en helt annan värld just nu. Sol, bad och härliga, avslappnade dagar. Jag längtar till vår skidresa i Februari. Det ska bli så oerhört underbart att få komma iväg, även om det inte är till sol och bad det bär. Att få känna den uppiggande luften fylla lungorna, njuta av storslagna utsikter och härliga skidbackar. Mys i stugan på kvällen och en god flaska vin som värmer själen i det kyliga vinterlandskapet. Härligt!


(Neheej, tillbaka till verkligheten. Det är dags att ta tag i disken och hoppa in i duschen innan M kommer hem. Och, som vanligt - en kopp kaffe att avnjuta!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch är så ledsen över att inte få vara något i skidbackarna i vinter! :( Men å andra sidan är jag ledsen för det mesta nu mer, så det är väl inget ovanligt. :P Kram!

Johanna by hand sa...

JAG LÄNGTAR MÄ!