måndag 13 oktober 2008

En dag i naturen

Måndag återigen. Blickar ut genom fönstret i köket, en öde, färglös lekplats och halvnakna träd som sakta svajar i vinden. Ett grått huslandskap kantar den lika grå vägen. En och annan människorformad färgklick skyndar förbi.
Idag tänkte vi faktiskt bege oss härifrån, lämna allt det grå som präglar vår stad och istället ta oss till färgsprakande skogar och gyllene ängar. Promenera, ta med termos med kaffe eller ljuvlig chokladmjölk på och bara njuta av den ännu så länge milda hösten. Lilla L mår nog bara bra av att få utforska nya marker, inte bara vardagsrumsgolvet och trasmattorna på hennes rum. Känna på gräset och bli lagom blöt och smutsig. Det är sådant som ger lite guldkant på tillvaron, när man bor i en gråblå stad. Att få åka ut på landet och bara vara, uppskatta naturen och dess fantastiska mjukhet. Det är faktiskt där, i naturen och på landet, som jag känner igen mig. Det får mig att tänka tillbaka på en sedan länge svunnen tid. En tid i ett helt annat liv. Min barndom. Min tidiga ungdom.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa de är så kul att kolla tillbaka på gamla bilder och se utveckligen och förändringen :)

Anonym sa...

Ja hösten är bra vacker. Vibor ju på landet, som du säkert räknat ut, så vi har ju det utanför dörren. I helgen ska vi ut i skogen med termos, som du skriver. Det e så skönt.Ang. din fråga: Kameran är jättebra och med rätt exponering och lite fix med kontrasten i photo shop så blir det så. Men det kräver ju en hyfsad fotograf med =)

Johanna by hand sa...

Låter mysigt sis, vi hinner kanske inte ses imorgon, men onsdag kan jag. Jag slutar sent imorgon, 15.40 sen ska ja å pappa till Åhus för ja ska hämta nårra saker å så sen ska vi stavgå, och plugga blir lite stressigt? älskar dig mee!!