söndag 1 april 2012

Behind the surface

Jag sitter uppe i sista minuten. Vill bara sluta ögonen och låta natten fånga mig. Vägrar inse att det är måndag i morgon.
Jag vill gå till skolan i min tigermask och stänga ute verkligheten, försöker hålla den på avstånd medan jag bygger tjocka ogenomträngliga murar till mitt försvar. Jag längtar efter mjuka morgnar i stillhet, med himlen blå utanför mitt fönster och vinden varm. Sovande andetag hörs från min familj som i vanlig ordning somnat flera timmar före mig. Någonting händer inuti mig på kvällen eller timmarna då natten tar vid. Kreativiteten väcks och tankarna flödar; jag blir effektiv och vill skriva, måla, skapa. Två sidor i mig krockar och kommer inte riktigt överens. Jag vill inte ha måndag i morgon. Fredag hade varit bättre. Definitivt. 

Inga kommentarer: