torsdag 10 november 2011

Om tid

Nu har tiden sprungit i väg igen och jag har knappt hunnit sätta mig ned för att skriva någonting alls för min egen skull. Skolrelaterade texter, grovplaneringar, kalenderanteckningar, sms eller andra små obetydliga texter, små sammansättningar av ord som görs för att de måste men ingenting för min egen skull. För tankarnas skull. Ingenting för inspirationens skull eller för kreativiteten. Jag lånade sju böcker på biblioteket idag. Och tre igår. Jag har en del att läsa innan söndag. Flera skulle vara utlästa tills i morgon men jag har inte prioriterat det. Jag har prioriterat att måla mina läppar röda och se en film med min syster och min pappa. Jag har prioriterat att prata med min man och kramas med mina barn. Jag har prioriterat att äta soppa med min mamma och baka en kladdkaka som vi åt lite grann utav fastän vi var mätta. Ibland måste man välja vad man vill göra med sin tid.

Inga kommentarer: