onsdag 16 november 2011

En ny värld

Exempel och begrepp i ett virrvarr i mitt huvud. Textanalys. Jag är trött och orkar inte riktigt ta till mig så mycket som jag önskar.
Det känns som om jag vaknade överkörd av en lastbil imorse. Huvudet kändes tungt, som om min hjärna varsamt svepts in i bubbelplast idag. Förkylningen har tagit över min kropp och jag vill bara lägga mig under duntäcket, glömma alla måsten och den bisarra version av verkligheten som tycks prägla mina vardagar nu.

Vi åkte till en möbelbutik idag och jag gick omkring bland överkast, kuddar och lampor med ett saligt leende på läpparna; drömde mig bort till en värld bestående av ett enda enormt sovrum med en gigantisk, ombonad säng som medelpunkt. Kände på materialen. Smekte den lena ytan och suckade. Satte ihop färger i mitt huvud och organiserade plädar och kuddar till perfektion. Att få boa och sätta rätt belysning. Omsorgsfullt välja ut blommor att ha i fönstrena. Packa upp vår säng som fortfarande existerar i form av ett platt paket i lillebrors rum och ligga i den mitt på dagen och bara vara. Prata. Kramas... Ja, jag längtar efter att få sova i en riktig säng. Det hamras, sågas och låter för fullt på andra sidan väggen. Förhoppningsvis dröjer det inte länge nu.

Inga kommentarer: