söndag 31 juli 2011

En dag i kärlekens tecken

Jag har knappt hunnit använda datorn den närmsta tiden. Dagarna går fort. Det är vardag men ändå inte. Helgen har bara försvunnit och jag får nästan kippa efter andan för att hinna med. Tiden rusar iväg och står still på samma gång.

Igår var jag chaufför och ivrig fotografassistent åt en kär vän som fotograferade på ett helt fantastiskt fint bröllop - så välplanerat, glädjefyllt, vackert och fulländat! Vi följde det ljuvliga, sprudlande brudparet från morgon till kväll; förstår ni vilken fantastisk möjlighet och ära?! Jag var alldeles rusig av all kärlek och glädje tills natten smög sig på och jag landade utslagna i soffan hos våra fina vänner, bara halvvägs hem. Där i soffan sov jag hela natten i lånad pyjamas med mina barns varma andedräkter mot min hud och min mans hjärta dunkande intill mitt.

...tänk vilket fantastiskt jobb bröllopsfotografer har - kärlek och glädje får man nog aldrig tillräckligt av!

Inga kommentarer: