torsdag 13 maj 2010

Loppisfyndat

Idag har vi trängts tillsammans med hundratals fyndsugna loppistokar, i lera och blött gräs. Jag trodde inte det skulle bli så mycket människor som letade sig ut bland åkrar och ängar för att gå på loppis idag eftersom regnet hängde i luften men jag hade verkligen fel! Jag kände inte direkt för att ge mig in bland de populäraste borden med armbågarna i högsta hugg eftersom jag fick bära min älskade tvååring på armen men lyckades i alla fall köpa på mig två nya lampor för sammanlagt 30kr. Ni vet sådana där ruskigt gamla i mässing eller tenn som ska ha sidenlampskärmar med ruff och puff på? En till vardagsrummet och en till sovrummet. Lampfötterna är tokfina som de är men lampskärmarna är förskräckligt tantfula! Tänkte klä om dem så att de blir lite mer up to date och passar in i vårt hem. Vänder mig därför till alla ute i bloggsfären;  har ni några förslag? Vad kan man göra med två gamla sidenlampskärmar?

1 kommentar:

rebecka sa...

tack, ja snyggt va :D
Känns bra att det är så billigt. Då kan man med gott samvete förnya de sen då de börjar bli skruttiga :)

Hon jobbar hemifrån så därför som det är så billigt antar jag.

Aldrig heller hört att de skulle vara farligt att massera. haha, löjligt. Är ju så skönt med fotmassage så jag tar risken :)