fredag 30 april 2010

Ur min mun just nu

Regn pryder dina kinder. En droppe landar på dina ljusrosa läppar och du smakar på den, eftertänksamt. Jag ser hur husen färgas grå av den färglösa himlen men ler inombords. Dina lockar som skruvar sig, ramar in ditt nätta ansikte och de kloka, stora ögonen som tycks dölja så många hemligheter skapar ett stormande hav i uppror - i mitt hjärta. Elden som brinner i ditt inre, så passande en dag som denna. Det är valborgsmässoafton. 


 - Titta på mig och tusen fjärilar lekar tafatt i min mage! Klappa mig över håret och jag sluter ögonen, mitt inre i uppror... Ge mig en oskyldig, kärleksfull kyss på kinden och jag älskar dig lite, lite mer än vanligt. 
Ikväll beger vi oss till havet, du och jag. För alltid, tillsammans. Enade och okrossbara.

Inga kommentarer: