fredag 5 mars 2010

Det där fjärilsfladdret...

Vaknade upp till en bra dag. Det känns i hjärtat. Så när som på min ständiga oro över det uteblivna fjärilsfladdret i min mage. Solen ger verkligen energi, ny livslust... men mest en längtan efter mer. Mer ljus, mer värme, mer fjärilfladder och mer lycka! Mindre snö, är just vad det innebär. Mindre minusgrader, allra helst inga alls. Morgonkaffe nu tillsammans med min underbara, tokfina man till tonerna av vår dotters ljuva röst  som springer runt och leker med sina virkade jordgubbar. "Jogobobba" skriker hon förtjust och stoppar dem i munnen. Jag vill att tiden ska gå både långsammare och fortare. Fortare så att dessa tre outhärdliga veckor är över och min oro förhoppningsvis kan stillas. Långsammare så att jag får mer tid på mig att förstå grammatiken inför tentan. Just nu är allting en enda röra av begrepp i mitt huvud. Men, trots allt är det en bra dag, idag!

1 kommentar:

Anonym sa...

ÅH JAG ÄLSKAR BUSungen /moster