onsdag 2 september 2009

En uppdatering; Min första dag på Högskolan Kristianstad

Nervositet, spänning, förväntan - Känslor av alla de slag vällde över mig då jag låste cykeln och började gå mot Hus 6 på Högskoleområdet igår. Det vankades Upprop och jag tittade på klockan varje minut för att försäkra mig om att jag verkligen var i tid.
Salen fylldes och ett hemtrevligt sorl ekade mellan väggarna. Jag kände hur hjärtat bultade inuti och jag funderade på om mitt namn skulle ropas upp i början eller i slutet. Det kom någonstans i mitten och jag överlevde med hedern i behåll, trots att jag fick be dem byta ut Lindquist mot Månsson.

Så smånigom fick vi träffas i klassen. Människor av alla de slag slog sig ned runt borden, så olika men ändå lika på något vis. De flesta är unga, många är till och med yngre än mig och vad jag jag förstod var jag nog den enda med barn.

Jag sitter just nu med papper i ett enda virrvarr runtomkring och försöker få något gjort - det är ingen mjukstart här inte... På återseende!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till Tilda!!!!!!
önskar Gull-Maj

Mina tankar, sa...

Hej! Vad har du för inriktning på utbildninge?

Lisa sa...

Å va skoj, vad ska det pluggas?