torsdag 11 juni 2009

Älskade ord: Harmoni

Jag somnade när jag skulle natta lilla L. Hon har börjat sova i sin stora, gamla växasäng nu och jag får gott om plats att ligga bredvid. Det var så rofullt att vila där tättintill. Att njutningsfullt dra in hennes härliga doft, smeka hennes lilla hand och viska kärleksord i hennes öra.
Jag fick en sten av min syster förra helgen, med ordet Harmoni inpräntat, och det var verkligen den känslan jag fick då jag låd där bredvid min dotter med alla nallar och hundar och dockor runtomkring; jag kände mig harmonisk.

Jag kan ligga länge och bara betrakta henne, se min vackra dotter så full av liv och bus och en ovilja att somna. Le för mig själv åt hennes eviga protester för att somna är ju det mest förskräckliga som kan ske... Harmoni och ett hemtrevligt lugn, alldeles precis när jag behöver det som mest. Tack, älskade dotter.

Inga kommentarer: