måndag 22 december 2008

Fart, fläkt och den stora julklappen


Jag ska snabbt försöka återberätta vår dag innan det är dags att sova:
Det har verkligen varit en dag präglad utav fart och fläkt för mig och L. Vi har varit överallt! Vi beblandade oss med jultokiga människor i julrushen som rådde på stadens gator och inhandlade det absolut sista inför julafton, jag överdriver inte då jag säger att vi sprang runt på stan i timmar! Efter en lunch, även den på stan, tillsammans med morfar, moster och farmor styrde vi stegen hemåt för en lek- och myspaus. Då kom Josefine och Werner förbi med julklappar - helt spontant och oväntat! Snart bar det av ytterligare en gång för en eftermiddagsfika på Café Fenix och ännu en tur in och ut ur affärer med tjejerna...

När M slutade åkte vi till Vä och bytte julklappar med familjen Lj. Då vi kom hem igen knackade farmor och Bosse på dörren; De kom bland annat bärandes på ett enormt paket till lilla L. Vi bestämde oss för att låta henne öppna den då det bara skulle bli bökigt att släpa den stora paketen hela vägen ned till Åhus där vi ska fira julafton...
Hon blev verkligen överförtjust då pappa M hjälpte henne slita upp pappret och såg vad paketet inehöll; En dockvagn med tillhörande docka, omsorgsfullt nedbäddad med täcke och kudde i Karin Mannerståls välkända tyg. Jag tror verkligen att lilla bus älskade den! Hon skrattade förtjust då hon såg den lilla dockan, smakade bestämt på dess hand och kände försiktigt på de små ögonfransarna.

Jag kan knappt vänta tills jag får se hennes min på julafton...

3 kommentarer:

Therese. sa...

jag älskar de tyget! synd att det är så dyrt bara..

Johanna by hand sa...

awww vad mysigt!!
det var en jättefin dockvagn med tillbehör ju!
JULAFTON IMORGON!
ses

Anonym sa...

Jätte fin, å man önskar ju att amn själv hade barn nästan. måste vara jätte mys!