lördag 8 november 2008

Målartagen

Jag är lite i målartagen, dessa dagar. Har blivit färdig med två beställningar som ska hämtas i slutet av månaden och börjat förarbetet på två till. Sedan måste jag ju sätta igång med den som ska vara med i bloggutställningen men den är svårast eftersom den ska passa alla vad gäller färger och motiv - barn som vuxna, oavsett kön. Klurigt, må ni tro!

Jag har även börjat måla min lillasysters gamla dockvagga i furu. Den ska bli härligt, slitet vit och ska, så fort den är färdig, stå på lilla L's rum. (jag lovar att visa resultatet så fort den är färdigmålad) Kanske till och med ska fråga svärmor om hjälp och försöka mig på att använda lite decoupage?
Sedan ska jag bara försöka ordna med något fint att bädda den med också. Och en docka, vars sovplats det kommer bli så småningom, får vi se om vi hittar någon gång. Det är ju ingen brådska, precis.
Nästa projket blir att måla de svarta bokstäverna (kärlek) som sitter på lillans vägg vita eller möjligtvis gammelrosa... Fullt upp, som sagt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag blir SÅ inspirerad av dig! Alltid många projekt och jag är totalt förtjust i dina vackra tavlor! Önskar dig lycka till med ALLA dina projekt!