söndag 9 november 2008

Fars dag & julmarknad utan jul

Det är Fars dag. Regn smattrar mot rutorna och mörket ligger tungt över staden. Trots att kvällen är ung är vi trötta, hela familjen. L gav sin far en rödvit-rutig skjorta i present. Ett fint litet kort skrev vi tillsammans och hon tuggade på det så det blev lagom fnasigt i kanterna, det fick en touch av henne helt enkelt.

Morgonen spenderade vi på stadens julmarknad utan att göra några fynd överhuvudtaget. Lill-bus fick åtminstone träffa tomten och överlämna sin önskelista. Konstig typ, den där tomten. Hon tittade på honom med stora ögon och såg lite misstänksam ut. De större barnen fick glass och skumtomtar men L var för liten och de var alldeles för snåla för att bjuda hennes mor...

Jag blev besviken på marknaden; det var mest en massa skräp och nästan inga julprylar alls. Någon enstaka gubbe som sålde hemmagjord glögg eller senap, hantverken såg billiga ut och det var ingen vidare stämning. Det är verkligen synd. Julmarknader ska vara mysiga och framkalla den där välbekanta längtan. Det gjorde inte den här.
Jag köpte Lantlivs Julspecial för att trösta mig själv.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är kul o träna när man kommit igång :) fast idag skulle jag gått på spinning, men latheten tog tag i mej och jag ställde in.. skönt ibland :) kram

Anonym sa...

Vad mysigt med julmarknad!!
Har de redan börjat med sånna?

Mimmi sa...

Ja håller med dig! vadå julmarknad??
hoppas vi kan finna någon bättre....
Kram

Linda -Galleri Palla sa...

Kul att du också ska vara med hos Juniform! Den Odd Mollyn som är på omslaget av Lantliv är såååååå snygg!!!