tisdag 4 november 2008

Alla älskar väl choklad?

Godkväll. Jag sitter nu här fullt upptagen med att läsa bloggar, leta inspiration och sukta efter allt jag vill ha till vårt hem. (jag vet, jag vill ha och vill ha och vill ha - hela tiden)
Den tidiga kvällen har jag ägnat åt skratt och rykande hett kaffe tillsammans med min älskade mor. Alltid lika underbart, om så bara för ett par timmar. Hon fick äran att natta lilla bus och ni kan tro att hon trivdes med uppgiften.


Imorgon ska jag ha mammafika här med det lagom stora sällskapet mammor och barn som jag träffar varje onsdag. Förra veckan var vi hemma hos Rebecka, i den fina lägenheten präglad utav gammal charm med det råa som tegelväggar och bjälkar innebär. Hon bjöd på lunch och nybakat bröd. Jag tänkte smälla till med Leilas underbara cupcakes - Choklad kan väl inte bli fel? (Eller vad tror ni? Äppelpaj, som var andra alternativet, känns lite tråkigt... Kanske man ska ha både och? Hm. För maffigt, möjligtvis?)

2 kommentarer:

Mimmi sa...

Choklad är ALDRIG fel!! bara rätt hela tiden. Det är heller ALDRIG fel att få natta sitt underbara lilla barnbarn. Lyckliga jag. Puss min ängel
Mamma

Fröken Fräken sa...

SÅg ut att vara en väldigt charmig lägenhet, särskilt det där med bjälkarna!

Ja, visst borde man ta det lugnt, men jag har väldigt svårt för det. även när jag är sjuk...Det värsta är att jag känner mig än sjukare när det är så stökigt, så jag ska ta och försöka städa lite, det är ju inte bra att ligga för mycket heller. Och sedan ska jag belöna mig med fruktsallad! Är det för nyttigt för besöket? Man kan ju servera grädde till... ;-)