söndag 26 oktober 2008

Tuttont

Regn som gör rutorna nästintill omöjliga att se ut igenom, bara ett enda blurr av grå tristess och fula färger. Kristianstad du gråa stad...


Vilken förskräcklig söndag, förresten! Vaknade med huvudet tungt som om jag varit ute och svirat natten lång, (det har jag inte) kände mig stel och öm i axlar, rygg och nacke. Så fruktansvärt ont i den ena delen utav mjölkfabriken - svullen som en röd ballong och vid flera tillfällen under natten trodde jag på fullt allvar att jag skulle avlida där jag låg med min annars så bedårande dotter sugandes så det smärtade in i själen. Aj som fan. Ingen bra start på dagen, nä.
(Den väldigt vackra tutt-bilden har jag lånat från Centra Health.)
Har försökt få ut knutorna, smetat kräm på och duschat varmt. Ingenting hjälper. Jag vill bara klippa bort det jäkla bröstet och slänga det i toaletten, spola snabbt och slippa se det igen. Aaaaj!
Okej, jag överdriver nu. Det gör hiskeligt ont men jag tycker ju om dem. De ger min dotter mat. De gör mig kvinnlig och får kläderna att sitta snyggt. Jag vill nog inte vara utan dem, om jag tänker efter. (Om det bara slutar smärta lovar jag att börja älska dem igen!)

1 kommentar:

Johanna by hand sa...

så ska du inte säga!! tänk dom som har bröstcancer och som får just "slänga bröstet" kanske inte spola ner det i toan men ändå...

Ja vaknade också med stel kropp.. men hur dags ska ni komma?? jag väntar med öppna armar =)