tisdag 14 oktober 2008

Trash The Dress

Jag ringde prästen för femtielfte gången imorse. Äääntligen har de bekräftat vårt datum! Det blir strandbröllop den 6 Juni 2009! Nu kan jag börja ordna grejer på riktigt...

Satt och letade inspiration igår och kom över en helt fantastisk sida som berör ämnet Trash The Dress - den allra senaste bröllopstrenden. Det går ut på att "förstöra" klänningen och föreviga det på bild. Det finns både snälla och mer extrema varianter på detta fenomen. Ett exempel på hyfsat snälla TTD-bilder är att man badar i bröllopsklänningen, klättrar i träd med den på eller bara väljer till annorlunda accesoarer som exempelvis gummistövlar. Det blir faktiskt otroligt häftiga och annorlunda brudbilder! Sedan kan man ju bokstavligt talat förstöra den genom att riva sönder den eller smutsa ned den men det är inte aktuellt för min del.

Har ni stött på "Trash The Dress"? Vad tycker ni om detta fenomen?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker det är jättekul med sådana bilder, men då jag ska sälja min klänning känns det inte bra att förstöra den först. :D :D

Kul att datumet är satt nu! :) Då kan du börja planera allt på riktigt. :)

Therese. sa...

det låter helt galet att riva sönder en dyr och vacker klänning! men det lät fräckt med gummistövlar till :)
Om jag någon gång ska gifta mig ska jag ha en svart klänning med massor av spets. vitt är såå inte mig :)

Anonym sa...

aldrig hört talas om.. jag hade aldrig vågat göra det! men helt klart något utöver det vanliga :) hade ju säkerligen blivit sjukt bra bilder..

Anonym sa...

en av mina klasskompisar gjorde något sådant av sina bröllopsbilder, de klättrade bl.a. på en klippvägg..