torsdag 9 oktober 2008

Somrar som varit och som komma skall

Färskpressad Juice från Brämhults med smak utav apelsin & jordgubb ger en hint om solvarma stränder och ljumna vindar. Det får mig att längta lite till tider som varit och till tider som komma skall.
Sena kvällar under en klar, rosafärgad himmel. Ett glas i handen och klackar på fötterna. Klänningstyg som fladdrar med varje rörelse - Vi följer en rytm som bara är för sommaren. Att sjunga högt i natten och leka tafatt till månens spegling i vattnet, i takt till vågornas musik mot strandkanten.

Nu är det höst och den är vackrare än någonsin! Varje årstid har verkligen sin tjusning.
Med mitt glas juice i handen minns jag de där somrarna samtidigt som jag ser dem komma återigen - men de är somrar med ett annat innehåll.
Jag ser min dotter bygga sandslott och skratta högt och hjärtligt. Röda jordgubbsfläckar på en vit, sommarfräsch klänning. Ett glas saft i handen och sandaler som skyddar varje tå.

Jag ser fram emot framtiden och vad den har att ge...

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh du skriver så himla fint.
Ditt sätt att skriva skulle passa perfekt i en barnbok..