torsdag 16 oktober 2008

O-mammiga planer = Dåligt samvete?

Nyss nattat lilla L med välling, istället för mina egna varor, en aning för sent mot vad jag brukar göra. Vi var nämnligen över hos hennes morfar, som bara bor någon gata bort, och tittade på Sex and The City-filmen - Igen! Man kan inte se den för många gånger! (Särskilt roligt är det ju såklart att se den nu när jag själv nästan enbart har bröllop, bröllopsklänningar och romantik i hjärnan - klänningarna hon får prova är to die for! Men de är väl kanske mer konstverk än någonting jag skulle iklä mig.) Vi åt lite pappa-lagad mat och fikade med kaffe o dammsugare.

Imorgon är det min utekväll. Javisst - MIN utekväll. Det är ju galet att jag inte varit ute sedan jag blev gravid - för långt över ett år sedan. Jag längtar faktiskt, samtidigt som det känns lite olustigt att gå ut och göra någonting så totalt o-mammigt. Att bara tänka på mig själv (inte helt sant då tankarna ständigt kretsar kring henne) och gå i höga klackar, känna mig ung och 20 som jag ju faktiskt är. Jag vill absolut inte ha det livet igen, det liv som jag hade innan L föddes, men att få smaka på glittret och känslan av att leva enbart för sin egen skull för några få timmar då och då kan faktiskt vara trevligt. Och imorgon SKA jag ha roligt! Kristianstad here we come!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag längtar tills första gången jag kan/ska gå ut och "festa", att göra mig fin och bara ha kul.
Undra när det blir..
Ibland saknar jag att kunna göra sånna saker, oftast inte. Jag levde ju inte det livet innan direkt, men bara känslan/tanken av att bara bry sig om sig själv för ett tag känns lockande :D

Nästa Lördag ska jag iaf in till Sthlm med min lillasyster och shoppa/fika/prata en hel dag, utan Moa. Kommer kännas konstigt.

Anonym sa...

Hoppas du får en toppenkväll med tjejerna. :) För visst kan man ha kul även om man har sin vackra dotter i tankarna, och det är ju inget fel med det! :) Kram och trevlig helg!

Rebecca sa...

Klart du förtjänar att gå ut och ha roligt, man måste få vara mer än mamma, som vi har sagt innan. Så är det bara.. Och som du säger så kan man ändå inte släppa tankarna från sin lilla tjej, men det är så skönt att bara få vara! Hoppas verkligen ni får en kanonkväll!
kram

Anonym sa...

Jag tar en mjukmacka, en liten bit och smörar med smör eller messmör på sen delar jag i små fyrkanter och så sitter hon och stoppar in de i munnen. Mkt hamnar ju på golvet eller mosas i hennes hand, haha men hon tycker de är kul.

Moa gillar inte heller gröt till frukost. Jag ger Turkisk yoghurt som jag blandar fruktpúre i så det blir sött och gott, olika smaker varje dag. Iblaand mosad banan. Hon gillar de mkt! Ganska lagomt mättande eftersom hon äter lunch 3 timmar senare.