lördag 4 oktober 2008

En lördagsmorgon att älska

Att bara få ligga med det tjocka duntäcket runt sig och njuta av att ha sin familj tätt intill. Att känna min mans andetag, så tunga. Min dotters nöjda suckar i sömnen.
Det skira morgonljuset som försiktigt letar sig genom de tunna gardinerna och varsamt smeker oss till vakenhet känns hemtrevligt och välbekant. Trots en orolig natt känns morgonen ljuv och min dotters rosenfärgade kinder skänker mig tusentals leenden med sin lyster. Det kittlar i mitt hjärta och hundra fjärilar låter sina vingar slå i min själ. En lördagsmorgon att älska. En lördagsmorgon att minnas. Man får inte glömma de små ögonblicken som faktiskt betyder någonting. De ögonblick man så väldigt ofta tar för givet, som man inte stannar upp och njuter av utan så lätt låter passera. Man måste stanna upp, njuta utav och lägga märke till lyckan. Annars är det lätt att man glömmer bort hur fantastiskt lyckligt lottad man är.
(Bild: Johanna)

3 kommentarer:

Johanna by hand sa...

hihih fin bild ^^

Anonym sa...

Så söt du är! :)
tack

jag ska försöka få tag på en tid på måndag igen.. hoppas hoppas jag får komma dit då. fast nu mår jag okej igen. men rätt som det är så svullnar dom där mandlarna upp igen. suck.

ha en mysig lördag! kram!

Anonym sa...

(och konstigt nog togs det aldrig några prover! det var ett blodprov - du har körtelfeber - och så skickades jag hem igen.. fast det var först efter ett besök hos akuten och sedan ett på vårdcentral för och slutligen komma till en jourmottagning där det konstaterades att det var körtelfeber)