lördag 4 oktober 2008

Den perfekta platsen


Jag sitter här med tända ljus och fyller skissblocket med idéer till vårt bröllop. (Är jag tjatig eller?) Det är många månader kvar tills vi står där mitt emot varandra och blickar djupt in i varandras ögon och lovar storslagna saker inslagna i kärlek och ihopknutna med trohet. Vi har lyckats ordna vår drömplats att ha bröllopsfesten på, trots att vi trodde det var fullkomligt omöjligt! Det är en perfekt plats, alldeles intill vattnet en bit upp på stranden. En ålabod så liten och nätt, präglad utav gammal fiskecharm och enkelhet. Den lilla boden, vars trä andas väder och vind och vars ådringar pulserar av det romantiskt råa som bara hus belägna vid havet är benägna att göra, är verkligen perfekt!

Jag hade nästan börjat ge upp hoppet om att få den, men så tog vi en promenad bort till mannen som äger den och frågade honom - Jag kan knappt tro att det är sant att han sade ja. Han har som princip att inte hyra ut den - men han sa Ja!
(bild: Johanna)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu känns det lite bättre, lyckades få Moa att amma ganska mkt från båda brösten :)

Vi hade sån tur för att Antons morbror och två kusiner är och jobbar som fotografer, så de tog bilder och filmade. Perfekt!

Hur ska ni göra?

Anonym sa...

hihi tack :) bara något provisoriskt tror jag.. får se!

mja jag jobbade och missade hela programmet, men såg min kusin och Rafael och åh, jag är så stolt. haha världens stoltaste kusin! hihi :D hoppas det går i repris sen ..

Anonym sa...

FIN BILD /sis